Zarządzenie w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z mediów społecznościowych
Zarządzenie w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z mediów społecznościowych
ZARZĄDZENIE Nr 8/2025
Dyrektora Zakładu Aktywności Zawodowej
w Radziejowie
z dnia 20.08.2025 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu korzystania z mediów społecznościowych prowadzonych przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowie
Na podstawie art. 24 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ((Dz.Urz. UE.L.2016.119.1. z 4 maja 2016 r. oraz Dz.Urz. UE.L.2018.127.2. z 23 maja 2018 r.) oraz § 18 Regulaminu organizacyjnego Zakładu Aktywności Zawodowej w Radziejowie stanowiącego załącznik do uchwały nr 116/2020 z dnia 10 marca 2020 r. Zarządu Powiatu w Radziejowie zmienionego uchwałą nr 378/2023 z dnia 15.11.2023 r. zarządzam, co następuje:
§ 1
W celu określenia zasad korzystania przez zewnętrznych użytkowników z oficjalnych kont
w następujących mediach społecznościowych –Facebook https://www.facebook.com/?locale=pl_PL prowadzonych przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowie wprowadzam regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Regulamin korzystania z mediów społecznościowych,
prowadzonego przez Zakład Aktywności Zawodowej
w Radziejowie
- Administratorem Twoich danych osobowych będzie Zakład Aktywności Zawodowej
w Radziejowie reprezentowany przez Dyrektora. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: 88-200 Radziejów, ul. Kościuszki 58, e-mailowo: zaz@zazradziejow.pl, telefonicznie: 54 234 04 47.
- Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym możesz się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod@radziejow.pl
- Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- mediach społecznościowych – należy przez to rozumieć media społecznościowe Administratora prowadzone na następujących portalach Facebook –
https://www.facebook.com/ZAZRadziejow?locale=pl_PL - redaktorze– należy przez to rozumieć osobę wyznaczoną i upoważnioną przez Administratora, zgodnie z przyjętymi wewnętrznymi politykami do oceny komentarzy oraz innych treści wprowadzanych w mediach społecznościowych Administratora przez użytkowników w celu zapobiegania:
- mowie nienawiści,
- ograniczania wpisów niepożądanych i nie odnoszących się do komentowanej publikacji,
- nadużyciu systemu komentarzy,
- zapewnienia, że wpisy nie będą powodować naruszeń zasad współżycia społecznego oraz przepisów prawa,
- wnioskowania do administratora o ukryciu lub usunięciu wpisów w przypadkach złamania zasad określonych w niniejszym regulaminie.
- użytkowniku – należy przez to rozumieć każdą osobę, która zapozna się z informacjami i materiałami opublikowanymi w mediach społecznościowychAdministratora.
- Media społecznościowe Administratora prowadzone są w celach informacyjnych.
- Media społecznościowe Administratora są otwarte dla wszystkich, zamieszczane wpisy będą dostępne dla wszystkich użytkowników. Każda opinia użytkownika będzie traktowana jako jego własne, subiektywne zdanie na dany temat.
- Użytkownik jest zobowiązany do podejmowania rozważnych decyzji dotyczących upublicznianych treści.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie treści, w tym dane osobowe zarówno własne, jak i osób trzecich.
- Ze względu na możliwość wyłudzenia danych osobowych od użytkowników zabronione jest podawanie danych typu:
- numer pesel,
- numer dowodu osobistego,
- numer kont osobistych,
- stanu zdrowia itp.
- Użytkownicy korzystający z mediów społecznościowych Administratora akceptują następujące standardy:
- zabronione jest umieszczanie materiałów o charakterze reklamowym lub promocyjnym firm lub marek oraz linków do innych treści publikowanych w Internecie;
- zabronione jest publikowanie pomówień i kłamstw, uderzającychw wizerunek i dobre imię Administratora;
- zabronione jest publikowanie wpisów, które mogą być powszechnie odbierane jako obraźliwe, ośmieszające w szczególności naruszające dobra osobiste, normy dobrego wychowania, treści erotyczne, brutalne, itp. Tego typu wpisy będą usuwane;
- zabronione jest publikowane wpisów stanowiących tzw. mowę nienawiści np. treści o charakterze:
- rasistowskim,
- homofobicznym,
- seksistowskim,
- obrażających inne wyznania, przekonania lub nacje;
- zabronione są wszelkie aktywności niezgodne z obowiązującymi przepisami, naruszające prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie i związane z własnością intelektualną;
- zabronione jest publikowanie gróźb wobec innych użytkowników;
- zabronione jest publikowanie wpisów nie odnoszących się do komentowanej publikacji (spamowanie).
10. Oceny komentarzy oraz innych treści wprowadzanych w mediach społecznościowych Administratora pod kątem przestrzegania niniejszego regulaminu dokonujeredaktor, który w uzasadnionych przypadkach konsultuje się z radcą prawnym oraz inspektorem ochrony danych.
11. Każdy z użytkowników mediów społecznościowych Administratora lub inne osoby, których prawa zostały naruszone, ma prawo zgłosić swoje zastrzeżenie do Administratora.
12. W przypadku stwierdzenia naruszenia zapisów niniejszego regulaminu redaktor wnioskuje do Administratora o:
-
- usunięcie lub ukrycie wpisów łamiących zasady niniejszego regulaminu,
- blokowanie konta/profilu użytkownika łamiącego zasady niniejszego regulaminu,
- zgłoszenie serwisowi mediów społecznościowych naruszeń prawa.
13. Administrator po podjęciu decyzji w zakresie opisanym w pkt 12 przekazuje ją do realizacji redaktorowi, który niezwłocznie podejmuje działania realizujące jego polecenia.
14. Administrator nie ma obowiązku informowania użytkowania o podjętych decyzjach opisanych w pkt 12.
15. Komunikacja w zakresie zarządzania mediami społecznościowymiAdministratorapomiędzy Administratorem oraz redaktorem, a także innymi osobami uczestniczącymi w procesie oceny treści umieszczanych w mediach społecznościowychAdministratora odbywa się przy użyciu służbowej poczty elektronicznej.
16. We wszystkich sprawach nieujętych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy zawarte w Regulaminie Facebook – https://www.facebook.com/privacy/policy/
17. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych opublikowana jest w mediach społecznościowych Administratora.
18. Zmiany niniejszegoRegulaminu będą dokonywane w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.
……………………...
(miejscowość, data)
………………………………………
Dyrektor
ZARZĄDZENIE Nr 9/2025
Dyrektora Zakładu Aktywności Zawodowej
w Radziejowie
z dnia 20.08.2025 r.
w sprawie wprowadzenia Regulamin wykonywania, publikowania
i rozpowszechniania zdjęć, filmów, fotorelacji z wydarzeń organizowanych przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowie na podstawie art. 24 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. UE.L.2016.119.1. z 4 maja 2016 r. oraz Dz.U. UE.L.2018.127.2. z 23 maja 2018 r. zarządzam, w oparciu o § 18 Regulaminu organizacyjnego Zakładu Aktywności Zawodowej
w Radziejowie stanowiącego załącznik do uchwały nr 116/2020 z dnia 10 marca 2020 r. Zarządu Powiatu w Radziejowie zmienionego uchwałą nr 378/2023 z dnia 15.11.2023 r. co następuje:
§ 1
W celu określenia zasad wykonywania, publikowania i rozpowszechniania wizerunku osób uczestniczących w wydarzeniach organizowanych przez Zakład Aktywności Zawodowej
w Radziejowie wprowadzam regulamin stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Regulamin
wykonywania, publikowania i rozpowszechniania zdjęć, filmów, foto-relacji z wydarzeń organizowanych
przez Zakład Aktywności Zawodowej
w Radziejowie
- Regulamin dotyczy wydarzeń organizowanych przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowie - dalej zwanym organizatorem, w których uczestnictwo nie wymaga wypełnienia przez uczestnika wydarzenia formularza zgłoszeniowego (rejestracyjnego).
- Do wykonywania zdjęć i filmów, które mogą podlegać publikacji i rozpowszechnianiu upoważnione są osoby wskazane przez organizatora.
- Przetwarzanie wizerunku osób będzie miało na celu rozpowszechnianie informacji
o wydarzeniach kulturalnych, sportowych, prowadzonych projektach edukacyjnych lub innych, dokumentowanie tych wydarzeń oraz sporządzanie sprawozdań. - Wizerunek osób uczestniczących w wydarzeniach, o których mowa w niniejszym regulaminie,rozpowszechniany będzie jako wizerunek osób stanowiących jedynie szczegół całości. W związku z tym rozpowszechnianie wizerunku osób – zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – nie wymaga indywidulanego zezwolenia osób przedstawionych na zdjęciach, filmach, fotorelacjach.
- Wizerunek osoby utrwalony podczas wydarzeń będzie mógł być rozpowszechniany w miejscach wskazanych przez organizatora i przekazany podmiotom wskazanym w „Klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik do niniejszego regulaminu”.
- Wizerunek osoby utrwalony podczas wydarzeń będzie mógł być przez organizatora:
- nieodpłatnie utrwalany oraz wielokrotnie rozpowszechniany w postaci zdjęć, transmisji online, filmów oraz publikowany oraz wykorzystywany nie dłużej niż przez 5 lat od zakończenia wydarzenia;
- użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania obrazu, kadrowania i kompozycji lecz nie w formach obraźliwych lub ogólnie uznanych za nieetyczne;
- przekazany podmiotom wybranym przez organizatora w celu informowania
o jego działalności, w tym o wydarzeniach kulturalnych, sportowych, prowadzonych projektach edukacyjnych lub innych, dokumentowania tych wydarzeń oraz sporządzania sprawozdań.
- Wizerunek osoby utrwalony podczas wydarzeń może zostać:
- wykorzystany w całości lub w częściach, opracowywany (animacja, graficzne techniki cyfrowe), zestawiany z innymi wizerunkami wyłącznie w celu informowania o wydarzeniach kulturalnych, zajęciach, projektach prowadzonych przez organizatora oraz dokumentowania tych wydarzeń
i sporządzania sprawozdań; - utrwalany i zwielokrotniany przez organizatora wszelkimi znanymi technikami, w tym technikami cyfrowymi, elektronicznymi, poligraficznymi
i video.
- Wprowadzanie do obrotu egzemplarzy, na których utrwalono wizerunek osoby uczestniczącej w wydarzeniachi dystrybuowanie może nastąpić za pośrednictwem sposobów wskazanych poniżej:
- wprowadzanie materiałów multimedialnych, zawierających wizerunek do pamięci urządzeń elektronicznych,
- publiczne odtwarzanie, wystawianie, wyświetlanie i udostępnianie materiałów multimedialnych, zawierających wizerunek oraz wszelkich skrótów, opracowań takich materiałów w Internecie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
- W sprawach spornych zastosowanie będą miały przepisy prawa polskiego, pod jurysdykcją sądów polskich.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania i rozpowszechniania wizerunku osoby znajdują się w klauzuli informacyjnej stanowiącej załącznik do niniejszego regulaminu.
- Publikowanie i rozpowszechnianie zdjęć i filmów przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowieudostępnionych przez innepodmioty w tym jednostki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Radziejowieodbywać się będzie w oparciu o zawarte umowy lub porozumienia z zachowaniem zasad określonych w przepisach prawa.
ZARZĄDZENIE Nr 10/2025
Dyrektora Zakładu Aktywności Zawodowej w Radziejowie
z dnia 20.08.2025 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu umieszczania informacji i materiałów na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych
Na podstawie art. 24 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ((Dz.Urz.UE.L.2016.119.1. z 4 maja 2016 r. oraz
Dz.Urz.UE.L.2018.127.2. z 23 maja 2018 r.) oraz § 18 Regulaminu organizacyjnego Zakładu Aktywności Zawodowej w Radziejowie stanowiącego załącznik do uchwały nr 116/2020
z dnia 10 marca 2020 r. Zarządu Powiatu w Radziejowie zmienionego uchwałą nr 378/2023
z dnia 15.11.2023 r. zarządza się, co następuje:
§ 1
W celu określenia zasad umieszczenia informacji i materiałów na oficjalnej stronie internetowej oraz w następujących mediach społecznościowych https://www.zazradziejow.pl/, Facebook- https://www.facebook.com/ZAZRadziejow?locale=pl_PL- prowadzonych przez Zakład Aktywności Zawodowej w Radziejowie wprowadzam wewnętrzny regulamin stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Regulamin umieszczania informacji i materiałów na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych prowadzonych przez Zakład Aktywności Zawodowej
w Radziejowie
§ 1
Wprowadzenie
1. Administratorem danych osobowych (zwanym dalej: Administratorem) jest Dyrektor Zakładu Aktywności Zawodowej w Radziejowie
2. Stronę internetową oraz media społecznościowe redagujeredaktor,którego Administrator upoważnia do przetwarzania danych osobowych oraz udziela mu uprawnień do administrowania stroną internetową oraz mediami społecznościowymi, zgodnie
z przyjętymi przez Administratora politykami.
3. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1) stronie internetowej – należy przez to rozumieć strony internetowe Administratora znajdujące się pod następującymi adresami : https://www.zazradziejow.pl/
2) mediach społecznościowych – należy przez to rozumieć media społecznościowe Administratora prowadzone na portalu Facebook –https://www.facebook.com/ZAZRadziejow?locale=pl_PL
3) informacjach do publikacji –należy przez to rozumieć informacje tekstowe do publikacji na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Administratora;
4) materiałach do publikacji – należy przez to rozumieć np. zdjęcia i filmy do publikacji na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Administratora;
5) osobach zgłaszających informacje i materiały do publikacji – należy przez to rozumieć pracowników, współpracowników, podmioty zewnętrzne oraz osoby współpracujące
z Administratorem;
6) odbiorcy treści zamieszczonych na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych – należy przez to rozumieć każdą osobę, która zapozna się
z informacjami i materiałami opublikowanymi na stronie internetowej i w mediach społecznościowych Administratora.
§ 2
Zasady zgłaszania i dostarczania informacji i materiałówdo opublikowania
1. Zamieszczane informacje i materiałydotycząimprez,wydarzeń, uroczystości organizowanych lub współorganizowanych przez Administratora, a także istotnych dla społeczności lokalnej.
2. Prawo zgłaszania do publikacji informacji i materiałów przysługuje „osobom zgłaszającym informacje i materiałydo publikacji”, o których mowa w § 1 ust. 3 pkt 5. Wraz z przesłaniem zgłoszenia jego autor wyraża zgodę na opublikowanie jego imienia i nazwiska.
3. Treść i forma informacji i materiałównie może naruszać przepisów prawa, zasad współżycia społecznego i dobrych obyczajów, za co odpowiada osoba zgłaszająca informacje i materiały do publikacji.
4. Za pomocą strony internetowej oraz mediów społecznościowych nie można świadczyć usług reklamowych.
5. Zgłoszenia informacji i materiałów do publikacjinależy wysyłać pocztą elektroniczną na adrespoczty elektronicznej redaktora.
6. Informacje i materiały będą zamieszczane niezwłocznieod dnia ich dostarczeniaredaktorowi.
7. Zgłoszone informacjei materiały powinny zawierać:
1) imię i nazwisko autora;
2) krótki tytuł;
3) datę wydarzenia;
4) miejsce wydarzenia;
5) treść informacji (która będzie napisana w treści e-maila zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami tworzenia tekstu);
6) ewentualny materiał graficzny w postaci, np. zdjęć dotyczących opisywanego wydarzenia - zdjęcia powinny być uprzednio wstępnie przygotowane – odpowiednio dobrane i przycięte;
7) ewentualne pliki do pobrania;
8) oświadczenie osoby zgłaszającej informacje i materiały do publikacji,że informacje i materiały nie naruszają dóbr osobistych i praw autorskich.
8. Zgłaszane informacje i materiały powinny być aktualne, tzn. sporządzone niezwłocznie od dnia zorganizowanej imprezy, wydarzenia, uroczystości itp.
9. O umieszczeniu na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych elementów nietypowych (banerów, skryptów, itp.) decyduje redaktor, a wyszukiwanie danego elementu, np. grafiki, plakatu do imprezy, wydarzenia nie wchodzi w zakres jego obowiązków.
§ 3
Odpowiedzialność
1. Administratordokłada wszelkich starań w celu zapewnienia zgodności z prawem, aktualności i odpowiedniej jakości informacji i materiałów prezentowanych na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.
2. Informacje i materiałyzawarte na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych są publikowane wyłącznie do celów informacyjnych, dokumentacyjnych isprawozdawczych.
3. Administratordołoży wszelkich starań w celu zapewnienia poprawnego działania strony internetowej oraz mediów społecznościowych, jednakże zastrzega, iż nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z wadliwego funkcjonowaniastrony internetowej oraz mediów społecznościowych.
4. Odbiorca treści zamieszczonych na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych ma m. in. prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia zestrony internetowej oraz mediów społecznościowych – jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Dane są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w wewnętrznych politykach i obowiązujących przepisach prawa.
§ 4
Zasady publikowania informacji i materiałówzawierających wizerunek osób
1. Zasady przetwarzania i rozpowszechniania wizerunku w formie zdjęć i filmów określono
w wewnętrznych regulaminach, które muszą być przestrzegane przez osoby zgłaszające informacje i materiały do publikacji.
2. Zdjęcia i filmy najczęściej wykonywane są podczas imprez, wydarzeń, uroczystości organizowanych przez Administratora.
3. Do wykonywania zdjęć i filmów, które mogą zostać umieszczone na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych upoważnione są osoby wskazane przez Administratora.
4. Osoby zgłaszające informacje i materiały do publikacji odpowiadają za sprawdzenia, czy istnieje zgoda na przetwarzanie lub zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku osób,
o którym mowa w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
5. Osoby zgłaszające informacje i materiały do publikacji są zobowiązane do powiadomienia redaktora o ograniczeniach związanych z przetwarzaniem irozpowszechnianiem wizerunku osób.
6. Dopuszcza się umieszczanie na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych zdjęć i filmów, w których wizerunek osoby stanowi jedynie szczegół całości takiej jak publiczna impreza, zgromadzenie.
7. Po zamieszczeniu zdjęć i filmów na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych, osobom, których wizerunek został tam upubliczniony przysługuje prawo do wyrażeniasprzeciwu, usunięcia lub zablokowania zdjęć i filmów,zgodnie
z przyjętymi wewnętrznymi politykami i przepisami prawa.
§ 5
Zasady zatwierdzania informacji i materiałówdo opublikowania
1. Redaktor może odmówić umieszczeniainformacji i materiałów ze względu na:
1) jego wady merytoryczne lub redakcyjne, a materiału graficznego, ze względu na jego parametry techniczne;
2) w wypadku braku elementów wymienionych w§ 2 ust. 7;
3) ze względu na przesłanie informacji i materiałów wiele dni po imprezie, wydarzeniu, uroczystości.
2. Stosowna informacja o odmowie umieszczenia informacji i materiałówbędzie przekazana autorowi tekstu przez redaktora.
3. Redaktor może dokonywać zmian w treści nadesłanych informacji i materiałów zgodnie
z przyjętymi zasadami redagowania strony internetowej oraz mediów społecznościowych.
4. Nadesłane informacje i materiały winny być umieszczone na stronie internetowej oraz
w mediach społecznościowych niezwłocznie od ich poprawnego zgłoszenia.W wyjątkowych sytuacjach redaktor zobowiązany jest umieścić nadesłane informacje i materiały bezzwłocznie po ustąpieniu przeszkody.
5. Informacje i materiałypodlegające publikacji zostaną umieszczone na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych z podaniem imienia i nazwiska autora.
6. O długości okresu publikacji informacji i materiałów decyduje redaktor.
Radziejów, dnia
(miejscowość, data) ……………………………………
Dyrektor
- Data utworzenia:
- 2025-09-08 12:58:27
- Autor:
- Pogodzińska Agata
- Data modyfikacji:
- 2025-09-08 14:05:27
- Zmodyfikował:
- Zakład Aktywności Zawodowej Admin
- Liczba wyświetleń:
- 6
- Wersja: